سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی سرطان لوزالمعده (پانکراس)

 عمل Whipple

یک عمل پیچیده برای برداشتن سر لوزالمعده ، قسمت اول روده کوچک (اثنی عشر) ، کیسه صفرا و مجرای صفراوی است.

از روش Whipple برای درمان تومورها و سایر اختلالات لوزالمعده ، روده و مجاری صفراوی استفاده می شود. این جراحی است که اغلب برای درمان سرطان لوزالمعده استفاده می شود و محدود به سر پانکراس است. بعد از انجام عمل Whipple ، جراح اندام های باقی مانده را دوباره وصل می کند تا به شما امکان هضم غذا به طور معمول پس از جراحی را بدهد.

روش Whipple ممکن است یک گزینه درمانی برای افرادی باشد که لوزالمعده ، اثنی عشر یا مجاری صفراوی آنها تحت تأثیر سرطان یا سایر اختلالات است. لوزالمعده عضوی حیاتی است که در قسمت فوقانی شکم ، پشت شکم شما قرار دارد. از نزدیک با کبد و مجاری حامل صفرا کار می کند. پانکراس آنزیم هایی آزاد می کند (ترشح می کند) که به شما در هضم غذا ، به ویژه چربی ها و پروتئین ها کمک می کند. پانکراس همچنین هورمونهایی ترشح می کند که به کنترل قند خون شما کمک می کند.

پزشک شما ممکن است برای درمان یک روش Whipple توصیه کند:


    سرطان پانکراس
    کیست های لوزالمعده
    تومورهای لوزالمعده
    پانکراتیت
    سرطان آمپولار
    سرطان مجاری صفراوی
    تومورهای عصب اعصاب و غدد
    سرطان روده کوچک
    ضربه به لوزالمعده یا روده کوچک
    سایر تومورها یا اختلالات مربوط به لوزالمعده ، دوازدهه یا مجاری صفراوی

جراحی برای سرطان لوزالمعده چقدر موفق است؟

وقتی این عمل در بیمارستان های کوچک یا توسط پزشکان با تجربه کمتر انجام می شود ، ممکن است حدود 15? از بیماران در اثر عوارض جراحی جان خود را از دست دهند. در مقابل ، هنگامی که این عمل در مراکز سرطانی توسط جراحانی انجام می شود که در این عمل جراحی انجام می شوند ، کمتر از 5? بیماران در نتیجه مستقیم جراحی می میرند.

میزان موفقیت بعد از جراحی ویپل چقدر است؟

به طور کلی ، میزان بقای پنج ساله پس از عمل Whipple حدود 20 تا 25? است. حتی اگر این روش تومور قابل مشاهده را با موفقیت برطرف کند ، ممکن است برخی از سلولهای سرطانی در جاهای دیگر بدن گسترش یافته باشند ، جایی که می توانند تومورهای جدید ایجاد کنند و در نهایت باعث مرگ شوند.


سرطان لوزالمعده در کجا گسترش می یابد؟

سرطان های لوزالمعده اغلب ابتدا در داخل شکم (شکم) و به کبد گسترش می یابند. آنها همچنین می توانند به ریه ها ، استخوان ، مغز و سایر اندام ها سرایت کنند

 

 

جراحی سرطان لوزالمعده (پانکراس)

بعد از جراحی سرطان لوزالمعده چه اتفاقی می افتد؟

احتمالاً در حدود 1 ماه دیگر می توانید به محل کار یا روال عادی خود برگردید. احتمالاً حدود 3 ماه طول خواهد کشید تا قدرت شما کاملاً برگردد. شما ممکن است به درمان بیشتر سرطان مانند شیمی درمانی یا پرتودرمانی نیاز داشته باشید. غذا ممکن است برای شما طعم خوبی نداشته باشد و طعم فلزی داشته باشد.

آیا برداشتن پانکراس شما عمل بزرگی است؟

شما بخشی از پانکراس خود را پشت سر گذاشته اید. بنابراین شما نیازی به آنزیم یا انسولین نخواهید داشت. اما مانند انواع دیگر جراحی برای درمان سرطان لوزالمعده ، این عمل جراحی بزرگ و بیهوشی طولانی مدت را در پی دارد.

آیا می توانید از جراحی ویپل بمیرید؟

پس از معرفی روش ویپل ، بسیاری از جراحان تمایلی به انجام آن نداشتند زیرا این میزان مرگ و میر بالا بود. به تازگی در دهه 1970 ، تا 25? بیماران یا در حین جراحی یا کمی بعد از آن فوت کرده اند.

آیا جراحی ویپل دردناک است؟

بعد از انجام عمل Whipple چه احساسی خواهم داشت؟ پس از جراحی ، ممکن است از محل برش درد احساس کنید. چندین روز پس از جراحی می توانید از طریق دهان خوردن و آشامیدن را از سر بگیرید.

بعد از جراحی ویپل چگونه غذا می خورید؟

بر خوردن پروتئین کافی تمرکز کنید ، زیرا این امر به بدن کمک می کند تا پس از جراحی سرطان لوزالمعده (پانکراس) بهبود یابد. از غذاهای سرشار از فیبر نامحلول مانند غلات کامل خودداری کنید ، زیرا هضم بلافاصله بعد از جراحی برای بسیاری از آنها سخت است. تا زمانی که سیستم شما برطرف شود ، غذاهای "سفید" مانند برنج سفید ، ماکارونی ، نان و کراکر بخورید.

آیا می توانم شیر را بعد از جراحی بنوشم؟

محصولات لبنی کم چربی را جایگزین کنید

لبنیات منبع عالی پروتئین است که برای بهبودی پس از جراحی ضروری است. گرچه بسیاری از افراد دریافتند که مصرف محصولات لبنی منجر به یبوست پس از جراحی می شود.

آیا بعد از جراحی می توانم موز بخورم؟

پنیر کلبه ماست (نرم یا منجمد). پودینگ / کاستارد. میوه های نرم (موز ، پاپایا ، انواع توت ها ، کنسرو هلو یا گلابی)

 ماده غذایی برای حمایت از بهبودی بعد از جراحی


    کلم پیچ کلم پیچ یک ماده غذایی شگفت انگیز ، پر از ویتامین مانند A ، C ، E ، B کمپلکس و فولات است. ...
    توت بلوبری ، توت فرنگی ، توت سیاه و تمشک مملو از ویتامین C و سایر مواد مغذی مهم است. ...
    اب. ...
    ماست. ...
    مرغ و ماهی.

کدام میوه برای بهبود زخم مفید است؟

تحقیقات نشان می دهد که با دریافت ویتامین C اضافی می توان به سرعت بهبود زخم ها را تسریع کرد ، بنابراین به دنبال فلفل قرمز ، مرکبات ، کلم پیچ ، کلم بروکلی ، توت فرنگی ، آناناس ، کیوی و انبه باشید.